میلاد بافراست - رتبه 5(MBA)

نام و نام خانوادگی: میلاد بافراست

رتبه 5،MBA

 

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

82/22

سفيد

سفيد

سفيد

80/00

58/67

سفید

 

  1.        با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

ضمن تشکر از شما میلاد بافراست هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف، به فضل خدا موفق شدم در کنکور ارشد امسال رتبه 5 رشته MBA را کسب کنم.

  2.       در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

خیلی معمولی و شاید پایین تر،کلا علاقه ام رو به مهندسی شیمی کم کم از دست دادم.      

  3.      از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

من درس خوندم رو از اواخر شهریور به طور جدی شروع کردم تاکیدم بیشتر روی ریاضی و زبان بود، کم کم از اواخر مهر جی مت رو هم به برنامه ام اضافه کردم و پیش رفتم، تا اواخر آبان که ریاضی و گرامر زبان رو تموم کردم، بعد از اون هم ریاضی و هم جی مت تست کار می کردم لغت های جدید زبان یاد می گرفتم و تست گرامر می زدم تا 15 دی ماه که تست های همه ی درسا رو تموم کردم و فقط خلاصه های درسام رو مرور می کردم(خلاصه ریاضی،یه سری فرمول از جی مت و خلاصه گرامر زبان)، و لغت هایی که یاد گرفته بودم با حجم زیاد مرور می کردم. از اول بهمن هم شروع کردم کنکورها رو از خودم آزمون می گرفتم و یه سری آزمون ها رو دوباره ریاضی شون رو می زدم.

اسفند و فروردین

صفر

اردیبهشت و خرداد

صفر

تیر و مرداد

1-2 ساعت روزانه

شهریور و مهر

3-4 ساعت روزانه

آبان و آذر

5 ساعت روزانه

دی و بهمن

6-7 ساعت روزانه

 

  4.       در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

کنکور کارشناسی ارشد برای MBA در کل چون 3 درس داره آماده شدنش راحت تره ولی رقابت زیاد تری داره،در مجموع ولی می شه ارشد رو تو 4-5 ماه خوند و موفق شد ولی برای کارشناسی پایه قوی به همراه یک سال وقت کامل می تونه همون نتیجه ارو بده.

  5.      توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه زیر 10 بیاری؟

من ساعت مطالعه نجومی نداشتم، در حدود 5/5 ماه میانگین تقریبا 3 ساعت درس خوندم که عدد زیادی نیست.

  6.       در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

من از سطح سوالات آزمون در درس های ریاضی و زبان راضی بودم،ولی از سطح سوالات جی مت 2 آزمون راضی نبودم واقعا که دلایل کاملا منطقی دارم براشون و اتفاقا همون 2 آزمون رو 1 نشدم فقط، رقبا اصلیم شاید به نسبت 50% در این آزمون ها حضور داشتن و خب می شه گفت نتیجه ام در حد آزمون های آزمایشی ام بوده، البته پایین تر بوده نسبتا ولی خب یه تست یا یه نمره معدل می تونست جابه جا کنه همه چی رو.

  7.      برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

من تقربیا با شروع آزمون اول درسام تموم شده بودن و برای هماهنگی مشکلی نداشتم، برنامه کلیم هماهنگ نبود چون جی مت و زبان هماهنگی خاصی نمی خواست،ریاضی بود که کناره برنامه ام اونم می خوندم برای آزمون

  8.      نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

ریاضی می شه گفت 50-50، جیمت 80 تست 20 درس و زبان هم 50-50 ، روش خاصی نداشتم،هرچی یاد گرفته بودم انجام می دادم برای حل تست ها

  9.       منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

MBA

نام درس

منابع

GMAT

عرفانیان-مدرسان شریف-2000 تست عرفانیان

ریاضی عمومی 1و2

کتاب استاد آقاسی

زبان تافل

گرامر دایجست-50 آزمون و 70 آزمون تافل رهنما

 

  10.     شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد؟

من کلا فشار زیادی نمی آوردم و راحت درس می خوندم اگه خسته می شدم اون روز رو درس نمی خوندم و با دوستام بیرون می رفتم.

  11.     کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

کار خاصی نیست، درسته رتبه ام بالاتر از آزمونام بود ولی افسوسی ندارم و راضیم.

  12.    در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

رتبه 1-رتبه تک رقمی-نه راضیم،5  با ظرفیت های امسال تفاوت چندانی با 50 نداره

  13.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

واقعا سوالات ریاضی آسون بود که برای منی که برای ریاضی وقت گذاشته بود خوب نبود،من احساس می کنم و در آزمون هام دیده بودم که ریاضی سخت هم بود همین درصد رو می زدم و اون موقع طبیعتا خیلی فرق می کرد، واقعا به نظرم نباید در هیچ کنکوری اونم کنکور MBA که فقط 3 درس هست یه درس انقدر آسون باشه سوالاش. در حد تلاشم آماده بودم و نتیجه گرفتم.

  14.    در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

بله، با دوستانم بیرون می رفتم، وقت خاصی نداشت، هر موقع دوست داشتم می رفتم و از فضای درس فاصله می گرفتم.

  15.   چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

اول خانواده ام به خصوص پدر و مادرم، دوستانم به خصوص اتابک مهردار، نعیم ابراهیمی ، جواد مددی، پوریا پارسایی، احسان دبیران و همه ی دوستانی که شاید اسمشون رو از قلم انداخته باشم، برادرم میعاد بافراست و دوستم که مخصوصا دو ماه آخر واقعا همیشه کنارم بودند.

  16.    تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

من کلاس هارو شرکت نکردم ولی در مجموع از سطح آزمون ها راضی بودم.

  17.   به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

من واقعا فکر و خیال رتبه ام رو نداشتم و فکرم مشغول درسام و دانشگاهم بود، فقط 2-3 ساعت آخر بود که اونم از کنجکاوی و هیجان این بود که بدونم چند شدم!

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .