آقای عرفان مصلح - رتبه 34 مدیریت اجرایی

نام و نام خانوادگی : آقای عرفان مصلح

رتبه:  34 مدیریت اجرایی

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

سفید

32/00

77/78

45/56

40/83

سفید

26/67

1.     با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

2.     بسم الله الرحمن الرحیم، من هم ممنون هستم بابت برنامه ای که ترتیب دادید. امیدوارم اطلاعاتی که تو مصاحبه مطرح میشه برای کسانی که می خواهند تو رشته مدیریت اجرایی شرکت کنند مفید باشد. قبل از اینکه جواب سوال رو بدم می خواهم به داوطلب ها پیشنهاد بدم که حتما سعی کنن از همین حالا یک نفر رو برای مشاوره در طول این مدتی که تا کنکور دارند انتخاب کنند و همیشه با اون فرد در ارتباط باشند چرا که باور من این هست که راه رفته رو باید از دیگری پرسید و رفت و تجربه رو تجربه کردن خطاست. مطمئن باشید در این رشته که انتخاب کردید اگر از کسی مشورت نگیرید حداقل 30 درصد انرژی و وقتتون صرف پیدا کردن مدل ها و الگو های جلو بردن کارتون میشه.

خوب بریم سروقت سوالتون بنده عرفان مصلح هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی ارومیه و دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی ترم 5 دانشگاه پیام نور

 

3.      در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

ترم های اول وضعیت مناسبی داشتم ولی رفته رفته درگیر فضای کار شدم و با اندکی افت تحصیلی مواجه شدم.

 

4.     از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

اسفند و فروردین

 

اردیبهشت و خرداد

 

تیر و مرداد

تقریبا از این زمان بود که درس خوندن برای کنکور رو شروع کردم ابتدا بین انتخاب مدیریت اجرایی و MBA دو دل بودم که با مشورت با چند تا از دوستام در نهایت تصمیم گرفتم خودم رو برای آزمون مدیریت اجرایی آماده کنم

شهریور و مهر

 

آبان و آذر

 

دی و بهمن

 

من اگر اجازه بدید بقیه جواب این سوالتون رو در خارج از قالب جدول پاسخ بدم.

من به نظرم میاد کسی که از تابستون شروع کند موفق تره هرچند که اشخاص زیادی بودن که از مهر و آبان شروع کردند و در نهایت هم موفق شدند . داوطلبی که می خواهد از تابستون شروع کند بهتره با سه درس تئوری، جی مت و زبان شروع کنه و از 15 شهرویور به بعد با توجه به سر فصل آزمون هایی که در هر موسسه برگزار می شود دو درس ادبیات و دانش رو جلو ببره البته همیشه سعی کنه به اندازه یک سرفصل آزمون دروس رو جلوتر باشه علت اینکه تاریخ 15 شهریور گفتم همینه چرا که فرصت داشته باشه خودش رو همیشه از سرفصل های آزمون ها آزمایشی جلوتر قرار بده

به نظرم روزی 6 تا 8 ساعت وقت گذاشتن زمان مناسبی باشه و البته 2تا3 ماه آخر روزی 10 ساعت مطالعه کنن من خودم دقیقا همین کار رو کردم البته ماه اول رو با روزی 3-4 ساعت شروع کردم و تقریبا از اویل شهریور بود که روزی 6 تا 8 ساعت مطالعه می کردم و در ماه های آخر روزی 10 ساعت رو می خوندم

در مورد تمرکز روی درس ها هم باید بگم که سه درس تئوری، جی مت و دانش ضریب 2 دارن بنابراین اهمیت بیشتری به نسبت دو درس ادبیات و زبان دارند و البته این نکته رو هم باید در نظر داشت اگر شخصی در سه درس اول موفق عمل کنه ولی نتونه زبان و ادبیات رو خوب بزنه ضربه خواهد خورد و این دقیقا اتفاقی بود که برای من افتاد. همین طور که می دونید من درصد هام تو سه درس اول که اشاره کردم قابل قبول بود ولی متاستفانه اتفاقی که در زبان و خصوصا ادبیات افتاد من رو خیلی به نسبت سایر عزیزان عقب انداخت و اما جا داره در مورد درس ها یه توضیحیاتی بدم :

درس تئوری مدیریت: مهمترین درسی هست که یک داوطلب باش برخورد داره. این درس حجم بالایی داره و تا حدودی فراره و باید به دفعات مرور شود. اگر رشته کارشناسی شما ارتباطی با مدیریت نداشته این درس میتونه برای بسیاری شیرین به نظر برسه و برای بسیاری گنگ و سخت، البته مطالب درس پیچیده نیست و روان و قابل فهمه منتها مشکل اینجاست که داوطلب نمی دونه چه چیزی مهمه، کدوم جدول رو باید یاد بگیره، رو کدوم مطلب باید تمرکز بیشتری کنه،  بین اون مطلب و مطالب دیگه ارتباط برقرار کنه، ذهنیت طراح سوالات روی چه مباحثی برای طراحی سوال می چرخه و.... البته تمام این موارد با گذر زمان حل خواهد شد که اگه در ادامه سوالی در این خصوص پرسیده شه  جواب حل این مشکلات  رو خواهم گفت.

درس جی مت: تعابیر زیادی برای این درس ارائه میشه ولی من اگر بخوام خیلی کوتاه و جامع بیان کنم باید بگم     جی مت درس سهل و ممتنع است. باید داوطلب روش وقت بذاره و فقط و فقط با تمرین و تکراره که میتونه سطح آمادگی خودش رو بالا ببره. این رو هم بگم داوطلب با مطالعه این درس در گذر زمان می تونه امادگی خودش رو بالا ببره تا به درصدی حدود 30 برسونه از این درصد بالاتر به ازای 3 برابر کردن تلاش و مطالعه می تونه درصد خودش رو افزایش بده، این مطلب رو برای این عرض کردم که یه شخصی ممکن است پس از 3 ماه مطالعه این درس بتونه به درصد 30 برسه ولی بعدش احساس کنه که درصدش رو نمی تونه بالا ببره و ارتقا بده، اینجا دقیقا همون نقطه ای که داوطلب باید ساعت مطالعه و تلاشش رو  چندین برابر کنه تا بتونه خروجی مطلوبی بگیره. یه نکته مهم در مورد این درس بحث زمان و فرصت پاسخگویی به سوالاتشه، و این یعنی شاید شما به لحاظ تسلط بر مباحث و در صورت داشتن زمان کافی بتونید 85تا 90 درصد سوالات رو جواب بدید ولی قطعا در سر جلسه آزمون و با توجه به محدودیت وقت نمی تونید این کار رو بکنید. این مطلب رو برای این عرض کردم که به این نکته برسم، سعی کنید تدبیر کافی در ساعات و انرژی که برای این درس میذارید داشته باشید به نحوی که شما رو به سطح مطلوب 50تا 60 درصد برسونه و به هیچ وجه زمان بیشتری برای مطالعه روی این درس برای بالا کشیدن درصدتون نذارید. البته این نظر شخصی من هست و ممکن برخی باش مخالف باشن ولی دلیل من درصد جی مت رتبه های برتر کنکور مدیریت اجرایی در 3-4 سال گذشته است. بگذارید برای اینکه بحث جا بیفتد به یه بیان دیگه هم صحبتم رو مطرح کنم. به نظر من کم نیستند افرادی که خیلی زیادی از وقت مطالعشون رو روی جی مت میگذارن و به سطح تسلط بسیار بالایی می رسن، این آدم ها شاید اگر پارامتر زمان را حذف کنیم بتونن درصد 80تا90 رو هم بدست بیارن ولی سر جلسه کنکور دو دسته میشن دسته اول کسانی هستند که وقته به سوالات جیمت می رسند صورت هر سوال رو که می خونند      احسا س میکنند راه حل این سوال رو میدونند و شروع میکنند به حل کردند و وقتی بخودشون میان که می بیین زمانی باقی نمانده که آزمون تمام شود و اونها هنوز یکی و دو درس رو فرصت نگردن نگاه کنن و دسته دوم اون هایی هستند که صورت سوال رو می خونند و می دانند که می توانند پاسخ ان را بدهند منتها با توجه به وقت گیر بودن فرایند پاسخگویی زمان رو مدیریت میکنن و از پاسخ دادن به این سوال صرف نظر می کنند. لذا برای همین هست که میگم سعی کنید در مطالعه برای این درس افراط و تفریط نکنید چرا که ممکن هست ساعت ها وقت و انرژی رو که شما صرف این درس کردید رو نتونید ازش سر جلسه کنکور بهره برداری کنید در صورتی که شاید اگر به درس دیگری اختصاص می دادید می تونستید سر جلسه کنکور بهتر نتیجه بگیرید. برای همین بود که واژه تدبیر رو به کار بردم چرا که معتقدم باید این درس رو جوری مدیریت کرد که تسلط شما به سطح شناسایی سوالات زمان بر و سخت برسد و درصدی حدود 50 را برای خود محقق کنید که البته این هم کار آسونی نیست ولی بیشتر از این حد که گفتم وقت گذاشتن روی این درس فقط یک اشتباه تاکتیکی است.

 درس دانش: این درس به دلیل گسترده بودن و به عبارت بهتر بگوییم نامشخص بودن منابع، درس دردسر سازی است و ممکن است سالی که شما در آن کنکور دارید و روی یک سری مطالب تسلط داری یک سوال از آن مطالب بیاید یا اصلا نیاید و شما نتوانید درصد بالایی بزنید و یا شانس با شما یار باشد و شما با اکثر سوالات آشنا باشید و درصد بالایی رو کسب کنید ولی در هر حال  با برنامه ریزی و با توجه به سختی سوالات که هر سال متفاوت است درصدی بین 35 تا 55 قابل کسب کردن و بسیار مناسب است.

درس زبان: خلاصه بگم اگر روی لغت و تست زدن وقت بگذارید نتیجه می گیرید و گرنه مثل من میشوید]با خنده![

درس ادبیات: درسی است که تعیین کننده سرنوشت رتبه شما نیست ولی در رقابت بین رتبه های پایین بسیار تعیین کننده است واگر قصد دارید رتبه خیلی خوبی بیاورید از آن غافل نشوید.

5.    در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

اجازه بدید پاسخی ندهم چرا که  احساس میکنم با توجه به اینکه مخاطبین ما یا فارغ التحصیل هستند و یا در شرف فارغ التحصیلی هستند تجربه کافی دارند و نظر من کمکی به آنها نمی کند.

6.     آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟ به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟

بله، کلاس ها قطعا در رسیدن به موفقیت تاثیر گذارند حالا این تاثیر می تواند برد حداقلی یا حداکثری داشته باشد ممکن است برای یک فرد حضور در کلاس به عنوان یک محرک برای درس خوندن باشد و برای دیگری افزایش علم، اگاهی از تکنیک ها، مشاوره گرفتن از استاد، حل کردن مشکلات خود در درس و ... باشد و این تماما بستگی به خود دانشجو دارد. من در اینجا می خواهم به سوالی پاسخ دهم که شاید بسیاری از خود می پرسند و آن اینکه کلاس چه استادی برویم و اصلا برای چه درس هایی کلاس برویم؟ پاسخ من یک پاسخ ایجابی است یعنی فقط میگویم به نظر من چه کلاس هایی رو حتما بروید و نمی گویم چه کلاس هایی را نروید چرا که معتقدم در رفتن یا نرفتن کلاس پارامتر هایی زیادی دخیل هستند که از یک فرد به یک فرد دیگر متفاوت است مثل هزینه و شهریه کلاس ها، داشتن زمان کافی برای رفتن به کلاس، توانایی یادگیری در سر کلاس یا برعکس در منزل و با مطالعه شخصی و خیلی موارد دیگر. به شخصه رفتن به کلاس های تئوری، جی مت و زبان را پیشنهاد می کنم و در مابقی موارد به دلایل بالا اظهار نظر نمی کنم. من خودم کلاس های تئوری و جی مت رو رفتم و به دلیل محدودیت هایی که داشتم از جمله رفت و آمد 900کیلومتری هر هفتگی و ... نتوانستم کلاس زبان بروم. بگذارید به علت چرایی انتخاب این سه درس از بین دروس هم اشاره ای بکنم.

درس جی مت به لحاظ سطح علمی نیاز به دانش تخصصی و خاصی ندارد و شاید اگر یک فرد را که هیچگونه مطالعه و شناختی راجع آزمون مدیریت اجرایی ندارد ببرید و سر جلسه کنکور بنشانید و بعد از کنکور ارزیابی او را از درس ها جویا شوید بگوید یک درس داشت خیلی راحت بود و اسمش جی مت بود. این قضیه در مورد داوطلبانی که با آمادگی خیلی کم هم سر جلسه حاضر می شوند صدق می کند به نحوی که تقریبا بعد از کنکور اکثرا با اطمینان قابل قبولی می گویند جی مت را خوب زدیم در حالی که موقع آمدن نتایج و درصد میبینیم اینگونه نیست. چرا که این درس سطح علمی بالایی نمی خواهد ولی تکنیک ها و روش هایی دارد که کسب آنها بدون استفاده از کلاس دشوار است و به عبارتی فوت کوزه گری دارد که یاد گرفتن آن ها به تنهایی با سختی همراه است البته این بدان معنا نیست که بدون کلاس اصلا نمی توان فنون پاسخ دهی و روش ها و تکنیک ها و تحلیل ها را یاد گرفت بله منظور این است که کلاس خیلی در این مورد مفید و سودمند است.

درس تئوری مدیریت: استفاده از کلاس برای این درس را بسیار توصیه می کنم خصوصا برای کسی که رشته کارشناسی آنها در ارتباط با مدیریت نبوده، البته این درس را می توان بدون کلاس هم یاد گرفت منتها با صرف وقت و انرژی بسیار، اگر خاطرتان باشد در یکی از سوالات بالا به دشواری های این درس اشاره کردم به نظرم با رفتن کلاس 65 درصد مشکلات گفته شده حل خواهد شد و مابقی با همراه بودن با کلاس، مرور و مطالعه و تست زدن در گذر زمان حل خواهد شد. به بیان دیگر شما اگر کلاس نروید تا چند وقتی در نحوه و کیفیت و عمق مطالعه مطالب این درس گنگید ولی با حضور در کلاس می فهمید چه مطالبی مهمترند، روی چه منابعی باید بیشتر وقت بگذارید، جزوه خلاصه در اختیارتان قرار می گیرد که بسته به تسلط استاد چکیده ای از حداقل (تاکید می کنم حداقل) نه هزار صفحه است که می تواند به عنوان منبع مورد استفاده طراح قرار گیرد، نمونه سوالات فراوانی رو میبیند که تاکید استاد بر روی بعضی از آنها درجه اهمیت سوال و مبحثی که از آن سوال طرح شده را درک می کنید و اگر از کلاسی مشابه کلاسی که من رفتم استفاده کنید تکنیک هایی یاد خواهید گرفت که مطلب را بهتر به ذهن بسپارید.

درس زبان رو هم که بخشش کلیدی آن لغت هست توصیه می کنم چرا که می تواند تسلط شما رو به نسبت سایر رقبا افزایش دهد و به عنوان یک مزیت رقابتی باشد حال اینکه در کلاس های زبان، کلاس زبان عمومی بروید یا اختصاصی یا هر دو به نظرم کاملا قائم به فرد است و  بهتر است آن را در مشاوره های فردی از اساتید و مشاوران تصمیم گیری کنید.

 

در خصوص اسایتد هم قبل از اینکه نام کسی را بیاورم به موضوعی اشاره می کنم که خواننده از آن آگاه باشد و ذهن خواننده این پیش نیاید که من تمامی اساتید فعال را در یک مقایسه جامع و با یک بررسی کامل ارزیابی کرده ام و با در نظر گرفتن تمام اساتید نام این استاد را آورده ام. در واقع من نه قصد و نه فرصت چنین کاری را نداشته ام که به این جمع بندی برسم ولی انتخاب اساتید خودم آگاهانه و با پرس و جو بوده و الان که به گذشته نگاه می کنم کاملا از انتخاب هایم راضی هستم هر چند که در مواردی ممکن است اشخاصی گزینه های دیگر را مطلوب تر ارزیابی  کنند ولی این مطلب بر من واضح است که اگر همین حالا بر می گشتم بازهم همین انتخاب ها را می کردم.

من در درس جی مت از کلاس های استاد عزیزم آقای عرفانیان استفاده کردم

در درس تئوری های مدیریت از کلاس بربار استاد پورشفیع استفاده کردم که روش منحصر به فرد ایشون بسیار برایم مفید بود

در درس زبان هم با اینکه کلاس نرفتم ولی همواره از راهنمایی ها و مطالب آموزشی کلاس استاد فرید  استفاده می کردم که در این جا دارد از هر سه نفرشون تشکر کنم و باید  که شاید این اساتید شرط کافی برای موفقیت من و امثال من نبودن و تلاش و پشتکار خودمون و حمایت های اطرافیانمون هم موثر بود ولی بی اغراق یکی از شروط لازم برای این موفقیت بوده اند که تاثیر فوق العاده داشته اند.

 

 

7.      منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

مدیریت اجرایی

نام درس

منابع

GMAT

جزوه استاد عرفانیان + کتاب ایشون + 2000 تست-کتاب مدسان شریف

تئوری مدیریت

جزوه موسسه -2000تست تئوری مدیریت-تئوری مدیریت مدرسان شریف-کتاب دو جلدی دکتر سید جوادین- پک دی ال ام-کتاب تست پرچ 

دانش مسائل روز

میسح خواه- اشراقی

زبان فارسی

کتاب علیزاده-کتاب زینلی

زبان عمومی

پک دی ال ام - زیر ذربین

زبان تخصصی

جزوه استاد فرید

8.    شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد...؟

بله مخصوصا وقتی که کنکور رو یه هفته عقب انداختن

9.       کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

مطالعه کتاب دوجلدی سید جوادین- توصیه می کنم حتما بخوننش

 10.   در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

زیر 10 در هر دو مقطع- راضی که همینشم لطف خدا بود و هزار مرتبه شکرش به سوالات نقد هایی دارم مخصوصا به ادبیات ولی این تضییع حق نیست چرا که  برای همه آزمون یکی بود فقط در خصوص فعل و انفعالاتی که در برخی حوزه ها افتاد ناراحتم.

11.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟  

نقد که زیاده ولی باتوجه به اینکه سوالات قبلی رو خیلی طولانی پاسخ دادم اگر اجازه بدید در مورد این مبحث نظری ندم و فقط به داوطلبان توصیه کنم روز جلسه خودتون رو برای همه چی آماده کنید از صدای مراقب ها که با هم حرف می زنن و صدای بلندگو سالن تا یک مشت سوال عجیب و قریب که وقتی صورتش رو می خونه به این فکر می کنی که آیا طراح انصافی داشته که هزاران نفر رفتن یک سری مطالب رو خوندن که در اونها با هم رقابت کنند و رفته از یه جای دیگه سوال داده یا نه؟ دقیقا مثل اینکه شما قراره خودت رو برای رقابت دومیدانی آمده کنی و روز مسابقه داور بگه نظر من اینکه امروز "هاکی" بازی کنین

 12.    در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

 بله- هفته یک روز(جمعه ها)

 13.   تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

  فکر می کنم تو سوال های قبلی جواب این سوال رو داده بودم

 

 14.   به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

من به خاطر شرایطم با چندتا موضوع کلیدی درگیر بودم که تصمیم گیری در همشون منوط به تعیین و تکلیف کنکورم میشد لذا بی صبرانه منتظر آمدن جواب ها بودم.الحمد الله که خدایی داریم که " یعطی الکثیر بلقلیل" هست و به تلاش اندک مارو  بسیار می بخشد و پاداش عظیم می دهد و لطفش شمال حالم شد و تونستم این آزمون رو با موفقیت بدم

 در پایان باید بگم امیدوارم افرادی که این مصاحبه رو می خونند براشون مفید باشه و 3 ساعت وقتی که صرف تهیه آن شد و پاسخ هایی که به نظرم اومد هر چند طولانی شد براشون قابل استفاده باشه. موفقیت همشون رو  آرزو دارم و آدرس ایمیلم رو هم به موسسه می دم که اگر کسی احساس کرد سوال داره و من میتونم کمکش کنم بم ایمیل بده. با تشکر

Erfan.mosleh@gmail.com

 

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .