خانم امینه اسدللهی - رتبه 51 مدیریت اجرایی

نام و نام خانوادگی : خانم امینه اسدللهی

رتبه:  51 مدیریت اجرایی

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

5/74-

42/67

75/56

25/56

45/83

37/00

45/56

 

 

 

1.     با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

باسلام

امینه اسداللهی هستم.رتبه 51 مدیریت اجرایی (E-MBA). متولد 1365

لیسانس برق-الکترونیک از دانشگاه آزاد ابهر

2.       در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

با توجه به اینکه برق رشته سختیه و من اون علاقه لازم رو به این رشته نداشتم وضعیت تحصیلیم متوسط بود ( معدل 14.05) بنابراین تصمیم گرفتم ارشد مدیریت اجرایی شرکت کنم.

 3.    از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

من از اواخر تیر ماه شروع کردم اوایل روزی 3-4 ساعت بیشتر نمی خوندم ولی ماههای آخر به 10 ساعت رسوندم که البته به نظر من ساعاتی که برای درس خوندن اختصاص می دیم نسبت به تمرکز و دقتی که صرف می کنیم از اهمیت کمتری برخورداره.

اسفند و فروردین

 

اردیبهشت و خرداد

 

تیر و مرداد

روزانه حدود 3-4 ساعت

شهریور و مهر

روزانه 5-6 ساعت

آبان و آذر

روزانه 7-8 ساعت

دی و بهمن

تقریبا 10 ساعت

4.     در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

رقابت تو ارشد خیلی سختر از کارشناسی . مخصوصا برای افرادی مثل من که تغییر رشته دادند. افرادی مثل من باید از صفر شروع کنن که این مطلب تو کارشناسی صدق نمی کنه.

5.    آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟

به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟ بله. کلاس GMAT استاد عرفانیان و همینطور نکته و تست همین درس و کلاس تئوری مدیریت که تاثیر بسیار زیادی رو موفقیت من داشتند.

از نظر من اگر با کلاس همگام نباشی اون بهره لازم رو از کلاس نمی بری و یادگیری سطحی رو در بر داره.

6. توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه 51 بیاری؟

مطالعه من برای کسب رتبه 51 نبود . انتظار بسیار بالاتری داشتم اما یه سری مسائل با عث شد که اون نتیجه دلخواهم و نگیرم که البته یک هفته تعویق کنکور هم بی تاثیر نبود.

7.    در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

من یک مرحله آزمون جامع پژوهش و دو مرحله جامع سنجش رو شرکت کردم. که از لحاظ تعداد شرکت کنندگان پژوهش بهتر بود و سوالات GMAT استاد عرفانیان به نمونه سوالات کنکور شباهت بیشتری داشت ولی این مطلب در مورد درس تئوری و زبان فارسی صدق نمی کنه.

در مورد رقابت هم بله بچه هایی که تو هر دو آزمون و کلاسها با هم بودیم تو رتبه های برتر هم بودند.

8.      برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

من شخصا چون برنامه ریزی متفاوتی داشتم آزمونهای مرحله ای رو شرکت نکردم چون برنامه خودم اجازه تطبیق با برنامه آزمون رو نمی داد.

9.    نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

من تو در س تئوری اوایل فقط می خوندم ( کتاب دکتر رضائیان و دکتر الوانی ) و بعد از یک دور کامل خوندن شروع کردم به خواندن از روی کتاب تئوری مدیریت استاد پرچ ( که خلاصه و تست هست) و همزمان تست هم می زدم. برای در س GMAT جزوه و کتاب استاد عرفانیان رو خوندم و ماههای آخرکتاب 2000 تست استاد عرفانیان را برای تست زدن بکاربردم. 

10.     منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

مدیریت اجرایی

نام درس

منابع

GMAT

کتاب و جزوه و کتاب 2000 تست استاد عرفانیان.

تئوری مدیریت

کتاب  مدیریت عمومی دکتر الوانی و مبانی سازمان و مدیریت دکتر رضائیان و کتاب  تئوری های مدیریت استاد پرچ( خلاصه وتست)

دانش مسائل روز

کتاب استاد اشراقی

زبان فارسی

کتاب استاد علیزاده

زبان عمومی

لغات 504 و ESSENTIAL WORDS FOR TOEFL

زبان تخصصی

 

 

11.   شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد...؟

زیاد . وقتی شروع به یادگیری یه مبحث جدید می کنی و اون نتیجه دلخواه رو تو تست زدن نمی گیری خیلی خسته کننده است .برای من این موضوع تو درس دانش  مسائل روز زیاد اتفاق می افتاد.ولی به داوطلبای سال بعد توصیه می کنم همه تلاش خودشون رو بکنن و نگران مسائل حاشیه ای نباشن.

12.    کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

بله ، من خیلی پشیمونم که چرا برای دانش مسائل روز بیشتر تلاش نکردم و کلاس نرفتم چون ضربه اساسی و من از دانش خوردم و اینکه چون زبانم به صورت عمومی خوب بود و تو آزمونا همیشه درصد خوبی می اوردم خیلی کم تلاش کردم و درصد مورد نظرم رو تو کنکور نیاورم. من برای درس زبان روی هم رفته شاید 8 ساعت مفید هم وقت نذاشتم.

13.  در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

از اونجایی که من تو کنکورهای آزمایشی نتایج خوبی می آوردم  به طور قطع قبل از کنکور رتبه زیر 20 برای خودم متصور بودم . اما با وجود اتفاقای سر جلسه کنکور و تعویق یه هفته ای و شایعه تقلب و ...

بعد از کنکور کاملا از رتبه زیر 20 قطع امید کردم . از نتیجه راضی نیستم ولی به جز نارضایتی از سازمان سنجش و نحوه برگزاری آزمون از خودم هم ناراضیم .

14.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

منصفانه بگم درس دانش خیلی سخت بود همینطور ادبیات ولی GMAT به نسبت سال قبل بهتر بود. تئوری معقول بود. زبان هم به نسبت سال قبل سختتر بود ولی اونقدر که دانش تو رتبه ها تاثیر داشت ، زبان نداشت.

خوب قطعا من توقع این مسائل حاشیه ای و استرس زا رو نداشتم ولی به هر حال خوبه که آدم تحت هر شرایطی امیدش و از دست نده.

15.   در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

من به شخصه نمی تونم از صبح تا شب فقط درس بخونم. یه بخشی از روز رو برای دیدن فیلم و سریال و گشت زدن تو اینترنت و بعضی مواقع تفریح با دوستانم سپری می کردم.

16.    چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

خانواده و مخصوصا دوست صمیمیم اساتید موسسه مشوق من بودند.

اینجا جا داره از همشون تشکر کنم و براشون آرزوی موفقیت داشته باشم و یه تشکر ویژه از استاد عرفانیان که بعد از اومدن نتایج هم بدون هیچ چشم داشتی در کنار داوطلبای کنکور بودن و صبورانه تمام سوالات ما رو جواب می دادن، براشون آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

17.   تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

بله

18.  به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

برای کنکوریای امسال فقط دغدغه رتبه نبود . مسائل سر جلسه کنکور هم به استرس این چند ماه اضافه می کرد.

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .