آقای صدرا امامی آل آقا - رتبه 1 مدیریت اجرایی

نام و نام خانوادگی: صدرا امامی آل آقا

رتبه 1 مدیریت اجرایی


رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

سفيد

57/33

72/55

57/33

49/17

سفيد

56/67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

ضمن تشکر از شما صدرا امامی آل آقا هستم فارغ التحصیل رشته صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فضل خدا موفق شدم در کنکور ارشد امسال رتبه 1 رشته مدیریت اجرایی  و رتبه1  رشته  مدیریت شهری را کسب کنم.

  2.       در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

من به طور کل به علت علاقه به فضای کاری آنچنان درس خوان نبودم. معدلم هم 14.44 بود، به جز درس هایی که ازشون لذت می بردم و بهشون علاقه مند بودم. تو زمان کنکور هم ترم 9 بودم و دانشجو و البته هنوز هم دانشجوام و این ترم درس تموم میشه.

  3.    از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

به طور کلی من با ساعت درس نمی خوندم، یه جور مهندسی معکوس عمل کردم... حجم ها رو برای خودم در انتهای بازه ها تعریف میکردم، بعد اون ها رو در ماه و بعد هفته و بعد روزها میذاشتم، هیچ وقتم ساعت نمیذاشتم بلکه خودم رو موظف میکردم اون حجم تموم بشه که البته گاهی هم نمیشد. به این صورت که به جز زبان که مستمر خونده میشد، برنامه خودم این بود که در درس تئوری کتاب جامع آقای پرچ و 2 کتاب تست ایشون در تابستون تموم بشه. جی مت جزوه و کتاب تست کنکور آقای عرفانیان و دانش هم کتاب آقای مسیح خواه در تابستون خونده بشه به خصوص که میدونستم تو پاییز دانشگاه دارم .تو پاییز با برنامه آزمون ها در تئوری کتاب های دکتر الوانی و دکتر رضاییان به همراه رابینز و باز هم مرور تست ها به همراه پک دی ال ام برای تثبیت. در درس جی مت دوره جزوه و کتاب 2000 تست آقای عرفانیان و دانش هم دوره مسیح خواه، پوشش مواردی که در این کتاب نبود با کتاب آقای اشراقی و خواندن قوانین ذکر شده از سایت ها. ادبیات هم با استفاده از کتاب آقای علیزاده خوندم و زبان هم که از عید با پک های آقای فرید شروع شد و در پاییزاز کتاب زبان ارشد زیر ذره بین و زبان تخصصی مدیریت تست میزدم و همه این موارد با سرفصل های آزمون ها پیش میرفت.

اسفند و فروردین

زبان

اردیبهشت و خرداد

زبان

تیر و مرداد

تئوری- جی مت-دانش-زبان

شهریور و مهر

تئوری- جی مت-دانش-زبان

آبان و آذر

تئوری- جی مت-دانش-زبان-ادبیات

دی و بهمن

تئوری- جی مت-دانش-زبان-ادبیات

  4.     در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

فکر میکنم تفاوت عمده توی دو بخش باشه، یکی فضای ناشناخته دانشگاه برای داوطلبین کارشناسی که لمس خاصی نسبت به فضای دانشگاهی ندارن و مورد دیگه بسیار باز بودن انتخاب ها در انتخاب رشته. در کنکور کارشناسی ارشد شما باید یک فیلد مشخص رو انتخاب کنید و توی اون زمینه کنکور بدید. برای همین شناخت علایق، فهم بازار کار و تمایل به پژوهش، شناخت فضای دانشگاهی و این گونه موارد در کنکور کارشناسی ارشد حضور دارن که اثری ازشون تو کنکور کارشناسی نیست.

  5.    آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟ به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟

بله، من کلاس های جی مت آقای عرفانیان و تئوری آقای پرچ رو شرکت کردم.

کلاس های آقای عرفانیان واقعا راهگشا بودن. به خصوص از این بابت که جی مت در عین فضای ساده ریاضیاتی خودش یک نوع تفکر خاص میخواد و این که در چند سال اخیر تست ها سخت تر شده و شما سر کلاس در زمان کوتاهی میتونید گستره زیادی از مسایل، تست ها و همین تفکر رو به دست بیارید. راجع به همگامی هم میتونم بگم تا حدودی و نه کامل، به خصوص در اواخر تابستون که حجم زیاد تئوری باعث شده بود از کلاس عقب باشم، اما خب این عقب موندگی فاحش نبود و در جریان کلاس بودم کاملا.

کلاس تئوری هم سبک خاص خودش رو داره، قطعا انتظار نمیشه داشت که در 50 ساعت تمامی مطالب و این حجم با جزییات تموم بشه اما خوبی استاد پرچ نگاه مفهومیشون به تئوری و تدریس بود که باعث میشد شما این تفکر رو برای خوندن و تحلیل تست ها به دست بیارید و فکر میکنم در بازار پر زرق و برق کنکور این نگاه به تئوری بسیار قابل ستایش باشه. همگامی با کلاس هم بله، کامل بود حتی از اواسط تابستون کم کم سعی میکردم مباحثی هم که به علت کمبود وقت تمام جزییاتش گفته نمیشه با تست ها و خوندن کتاب تکمیل کنم.

  6.       توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه زیر 10بیاری؟

واقعا هیچ برآورد زمانی ندارم. به نظرم تمرکز روی حجم بسیار اثر بخش تر هم هست.

  7.    در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

آزمون ها به جز درس دانش مسایل روز واقعا خوب بودن. سطح سوالات بالا و واقعا طرح شده بودند. نمیشد سوال تکراری پیدا کرد و واقعا هم جون دار بودن. از طرفی در آزمون های مختلف سبک های مختلف سوالات وجود داشت که شاید در لحظه فشار و استرس ایجاد میکرد اما در بلند مدت باعث میشد از لحاظ ذهنی برای هر آزمون با هر حالتی آماده بشید. ترازها در آزمون ها واقعا موارد خوبی رو نشون میدادن و سطحت رو متوجه میشدی از طرف دیگم واقعا دانشجو ها سعی میکردن آماده بیان. راجع به مشابهت نتایج هم خب من 8 آزمون پژوهش رو 1 شدم و خب در تجربه شخصی من تطابق داشت و میانگین ترازم هم شباهت زیادی به تراز کنکور داشت.

  8.      برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

به جز آزمون اول که من همچنان در حال اتمام برنامه عقب افتاده تابستون بودم بله، هماهنگی هم از این بابت خوب بود که شما با اطمینان میتونستید منظم با بودجه بندی پیش برین و این نظم تو کنکور مساله بسیار مهمیه.

  9.     نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

بذارید این جوری جواب بدم؛ به جز زبان که تست اون تو پاییز شروع شد، به نظرم در ابتدا باید با جزوه مطالب کامل خونده بشه و فهمیده بشه و بعد از اون تست ها زده شه، تو این مرحله قسمت های ضعیف اون مبحث معلوم میشه و باز باید به جزوه برای فهم دوباره رجوع بشه و حتما حتما حاشیه نویسی تست ها و علامت دار کردن تست های غلط یا زده نشده هم باید انجام بشه تا در مرورها اول این قسمت ها مرور بشن، چون این ها هستن که تفاوت ها رو میسازن. این کار راجع به آزمون ها هم البته صادقه.

   10.     منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

مدیریت اجرایی

نام درس

منابع

GMAT

استعداد و آمادگی تحصیلی Gmat- امیر عرفانیان

2000 تست GMAT  امیر عرفانیان

تئوری مدیریت

مبانی سازمان و مدیریت علی رضاییان

مدیریت عمومی سید مهدی الوانی

تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی استیفن پی رابینز 

مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد نظریه های عمومی مدیریت  مهرداد پرچ

کتاب مجموعه سؤالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوری های مدیریت  مهرداد پرچ

پک DLM

کتاب جامع مدیریت- مهرداد پرچ

دانش مسائل روز

دانش مسائل روز: در زمینه مدیریت موسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی *- هادی مسیح خواه

دانش مسائل روز: در زمینه مدیریت موسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی-  آرمان اشراقی، امیرحسام بهروز، حسین درگاهی

متن قوانین در سایت های معتبر

زبان فارسی

زبان و ادبیات فارسی -  مصطفی علیزاده

زبان عمومی

پک 1 و 2 زبان دی ال ام-

زبان عمومي ارشد زير ذره بين  (2 جلد)- هادی جهانشاهی

زبان تخصصی

زبان تخصصی مدیریت_ آرمان اشراقی

 

   11.   شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد؟

قطعا تو این مسیر طولانی این اتفاق می افته و باید بگم که شده اما چند مساله کمک میکردن. یکی حضور آرامش بخش خانواده و دوستان که با حرفاشون قوت قلب رو دوباره تو من زنده میکردن، مورد بعدی آزمون ها، سنجیده شدن و دیدن نتیجه تلاش ها بود.  مورد بعدی که مهم ترین هم بود این بود که من تماما به خودم میگفتم این منم که باید بی هیچ شکی جای خودم رو تعیین کنم و نه رتبم و کسی که باید انتخاب کنه منم، این باعث میشد پاشم و تلاشم رو بیشتر کنم، این جمله علاج نا امیدی من بود که تو باید در موقعیتی باشی که انتخاب کنی.

   12.    کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

نه واقعا. پیدا کردن دوست و  مشاور خوب برای انتخاب منابع و کلاس ها، شروع در زمان مناسب و آهسته و پیوسته ادامه دادن و یادگیری از اشتباهات و انعطاف پذیری در تغییر برنامه. الان هم برگردم همین کار ها رو انجام می دم.

   13.  در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

تقریبا با یک بازه تلورانس همین حوالی رو پیش بینی میکردم، بین 1 تا 5 چه قبل و چه بعد از کنکور و خب قطعا راضیم.

   14.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

به نظرم مجموعا منصفانه بوده، جز اعلام ظرفیت ها که به نظرم جفای زیادی به رشته اجرایی شده در بقیه موارد به نسیت با وضع استانداردی رو به رو بودیم؛ میدونید شما باید آماده باشید که روز کنکور سوالاتی ببنید که بلد نیستین، یا از منابعی اومده باشه که شما نخوندید اما یک کنکور سخت استاندارد به نظرم اتفاق افتاد تا حدود زیادی.

   15.   در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

اگه تفریح نباشه که میپوسیم تو این دوران. بله بود، بیرون رفتن با دوستان، سینما، تئاتر، کنسرت و این دست تفریحات بود جز هفته هایی که تنبلی کرده بودم و به حجم برنامه ریزی شده نرسیده بودم و باز هم من بدون ساعت انجامش میدادم چون حجم ها اولویت داشتن و چون بش رسیده بودم یا میدونستم میرسم دیگه ساعت رو فراموش میکردم و به تفریحم میرسیدم.

   16.    چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

به غیر از خانواده که خب حضورشون هر لحظه برای آدم ضروریه. دو تا از دوستان تو این راه کمک زیادی به بنده کردن یکی آقای روزبه بدیع زادگان که دوست و مشاور من بود در این راه و خانم هانیه فرهادی که ایشون هم دوست و مشاور این راه پر پیچ و خم بودن برای من.

   17.   تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

 قطعا بله، و به یقین این کار رو میکنم.

  18.  به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

تو اون چند ماه که من از فرداش دانشگاه داشتم سعی کردم به روال عادی زندگی، برنامه ریزی برای کار و درس برگردم اما واقعا چند روز آخرش بسیار طولانی بود، اما خب خوشبختانه دوستان، درس و کار باعث میشدن که این فکر و خیال ها کنترل شده باقی بمونن.

 

 

 

 

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .