گرایش مدیریت صنعتی

معرفی رشته مدیریت صنعتی

هدف

هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع تولیدی و خدماتی، موسسات و شرکت های دولتی و خصوصی است. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت صنعتی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پراخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.

نقش و توانایی:

شرکت کنندگان در این دوره، علاوره بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت صنعتی، با زمینه های نوین مدیریت صنعتی و جایگاه آن در عرصه  عمل آشنا خواهند شد. همچنین در این دوره سعی خواهد شد قدرت تحلیل دانشجویان در زمینه امور کاربردی با استفاده از افته های کاربردی افزایش یابد.

گرایشهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد


این رششته دارای گرایش های مختلفی می باشد که براساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه 24 تیر 1394 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از: تولید و عملیات، تحقیق در عملیات، مدیریت عملکرد، مدیریت زنجیزه تامین، مدیریت کیفیت و بهره وری، مدیریت پروژه. تا پیش از این گرایش مالی جزو گرایشهای رشته مدیریت صنعتی بود.

آینده شغلی

فارغ التحصیلان این گرایش می توانند در قسمتهای مدیریت و برنامه ریزی تولید، اداره حفاظت فنی، قسمت کنترل کیفیت کالا، نگهداری و تعمیرات مشغول بکار شوند. ضمنا توانایی فعالیت در امور مربوط به مدیریت و کنترل پروژه و مدیریت و ارزیابی عملکرد را دارا می باشند. زمینه های دیگر فعالیت فارغ التحصیلان این رشته امور مربوط به کیفت و استانداردهای کیفی و بهره وری و همچنین امور مالی و بانکداری است.

از جمله دروسی که دانشجویان مدیریت صنعتی در مقطع ارشد می گذرانند می توان به: بررسی مسائل انسانی در صنعت، تحلیل آماری، مدیریت استراتژیک صنعتی، حسابداری مدیریت و ... اشاره نمود. البته دروس تخصصی با توجه به زیر گرایش تعیین می شود. دروسی مانند: سیستم های صف، اصول شبیه سازیف مدیریت کیفیت و بهره وری، برنامه ریزی و کنترل موجودی ها و ...

بازار کار کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دارای سه بعد اصلی فنی و تکنیکی، بعد مالی و بعد رفتاری و اجتماعی می باشد که بعد فنی و تکنیکی در دروس تحقیق در عملیات و کنترل پروژه، بعد مالی در درسهایی مانند حسابداری صنعتی و بعد رفتاری و اجتماعی در دروس رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و تئوریهای مدیریت مورد توجه قرار می گیرد؛ البته برخی از دروس این گرایش مانند مدیریت تولید و عملیات به هر سه این ابعاد می پردازد. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی در بازار کار دارای رقابتی محسوس با فارغ التحصیلان مهندسی صنایع هستند و می توانند در قسمتهای مدیریت تولید، اداره حفاظت فنی و قسمت کنترل کیفیت کالا مشغول بکار شوند. این مدیران آموزش دیده توانایی فعالیت در امور مربوط به مدیریت و کنترل پروژه را دارند و با تسلط بر نرم افزارهای این رشته می توانند بازار کار بسیار جذابی داشته باشند.

ادامه تحصیل در گرایش مدیریت صنعتی

کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دارای دو زیر گرایش است: مدیریت تولید و تحقیق در عملیات که گرایش تحقیق در عملیات از جمله گرایش هایی است که در بسیاری از دانشگاه های آمریکا و کانادا در دانشکده های مدیریت ارائه می شود.

دانشجویان گرایش مدیریت تولید نیز می توانند آینده آکادمیک روشنی داشته باشند.

کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و تکنولوژی

قرن حاضر، قرن رقابت سرعتف کیفیت و بهره وری است و لازمه ادامه حیات سازمان در عصر حاضر، درک زمان و شرایط و برنامه ریزی برای استفاده از این تحولات و همگام شدن با آنهاست به این معنی که امروزه نمی توان یک واحد تولیدی یا صنعتی پیشرفته و بزرگ را با تکیه بر مدیریت سنتی اداره کرد؛ بلکه باید با استفاده از مدیران کارآمد و اثر بخش در بخش های مختلف یک سازمانف مانند بخش تولید و یا بخش نیروی انسانی، راه رسیدن به اهداف سازمانی را هموار نمود. یکی از علل عدم موفقیت در بسیاری از صنایع این است که بسیاری از مدیران این سازمانها فارغ التحصیل و دانش آموخته مدیریت صنعتی نیستند.

کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی - انتقال تکنولوژی

این گرایش به دنبال پرورش کادر متخصص در یکپارچه سازی علوم پایه و مهندسی و دانش و روشهای مدیریت است. این گرایش، یک تخصص بین رشته ای می باشد که میان علوم مختلف از جمله علوم طبیعی، اجتماعی، تجزیه صنعتی، تئوری کسب و کار و مهندسی ارتباط برقرار می نماید.

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .